5 rzeczy, które MUSISZ mieć na swojej stronie internetowej
Wiele kampanii reklamowych kończy się niepowodzeniem ponieważ strona internetowa nie zawiera jednej lub kilku kluczowych informacji.
Często się zdarza, że oferta jest dobra, reklama jest dobra, klient jest zainteresowany, klient klika w reklamę, klient wchodzi na stronę internetową i ta strona internetowa powoduje że klient jednak odpuszcza.
Aby tego uniknąć musisz mieć na swojej stronie głównej pięć obowiązkowych elementów o których powiem Ci w tym filmie.
Czwarty element jest absolutnie kluczowy, a wiele osób o nim zapomina.
5 rzeczy, które musisz mieć na swojej stronie internetowej:
Key Message
Czy zdarzyło wam się kiedyś wejść na stronę internetową jakiejś firmy, patrzyliście na tą stronę patrzyliście i do końca nie wiedzieliście czym ta firma się zajmuje?
Często się zdarza że firmy umieszczają jakiś zbyt ogólny frazes w nagłówku mówiąc że kompleksowo pomagają w osiąganiu Twoich celów.
No ale co to znaczy? Bo różne mam cele w życiu. Czym wy konkretnie jesteście Jesteście cateringiem dietetycznym? Jesteście aplikacją do zamawiania taksówek? Jesteście kursem o AI?
Nie róbcie tak absolutnie na waszej stronie internetowej.
Każda dobra strona internetowa powinna mieć na samej lóże napisane dużymi literami konkretnie czym wy się zajmujecie.
Zobaczcie na stronę tej firmy. Nowoczesna księgowość online dla spółek.
Akurat taki dobór słów jest wynikiem geniuszu copywritingowego osoby, która to wymyśliła.
Zobaczcie, słowo księgowość jest podkreślone zupełnie innym kolorem, żeby zwrócić uwagę na to, co jest najważniejsze, czyli że właśnie zajmują się księgowością.
I pozostałe słowa. Nowoczesna online, dla spółek.
To ich trzy największe propozycje wartości.
O propozycjach wartości pogadamy jeszcze później, ale trzeba wiedzieć, że to jest ich bardzo ważny świadomy ruch strategiczny
Mianowicie Arkadiusz zakładając ten startup, zadał sobie bardzo ważne pytanie. Dlaczego ludzie mieliby skorzystać z mojej księgowości a nie z dowolnej innej?
I znalazł trzy główne argumenty Będzie nowocześnie, będzie online i będziemy także księgować spółki.
Te wszystkie trzy główne propozycje wartości zostały przekazane potencjalnemu klientowi w jednym zdaniu na samej dużej strony.
Klient otwiera stronę i od razu wie, czym zajmuje się ta firma oraz jakie są trzy główne argumenty dlaczego akurat miałby wybrać tę firmę.
To jedno zdanie które opisuje wszystko co najważniejsze, nazywamy key message. To
jest super ważne, żebyście umieścili wasze key message na waszej stronie na samej górze.
W legendarnym KeyMessage stało się to, które Steve Jobs wymyślił dla iPoda.
Tysiąc piosenek w swojej kieszeni i obok zawsze było zdjęcie iPoda.
Z tego jednego zdania wszyscy potencjalni klienci wiedzieli, że jest to reklama urządzenia i urządzenia, w którym pomieści Ci się tysiąc piosenek, ma pojemność na tysiąc piosenek oraz jest tak małe, że zmieści się w Twojej kieszeni.
W tamtych czasach to była super propozycja wartości i to był punkt pierwszy, key message i teraz przechodzimy dalej.
5 rzeczy, które musisz mieć na swojej stronie internetowej:
Konkretna Oferta
Gdy nasze key message wstępnie już zainteresuje naszego potencjalnego klienta ten potencjalny klient chciałby poznać szczegóły.
Zobaczył już napis nowoczesna księgowość online dla spółek i pewnie teraz pomyśli, tak to jest to czego szukałem ale czy mają doradców podatkowych, czy online to znaczy, że wszystko się załatwia przez jakąś ich apkę czy przez maila
Oraz czy pomogą mi założyć spółkę?
I w tym momencie musicie mu dostarczyć te wszystkie informacje których on teraz potrzebuje.
Mocno podkreślam, marketing to jest sprawne dowożenie informacji,
których potrzebuje twój potencjalny klient w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie.
Jak wejdziecie na stronę altery to zobaczycie, że
zaraz pod key message mają rozpisaną ich konkretną ofertę, która odpowiada na wszystkie te zadane wcześniej pytania
Jeśli macie Sasa lub jakąś inną apkę, to w ramach tej oferty wypiszcie wszystkie najważniejsze future’y, jakie oferuje Wasza aplikacja Waszym użytkownikom. Jeśli macie Sasa lub jakąś inną apkę, to w ramach tej oferty wypiszcie wszystkie najważniejsze future’y, jakie Wasza apka oferuje użytkownikom
to był punkt drugi czyli konkretna oferta, czym wy się zajmujecie.
To był punkt drugi konkretna oferta konkretny zakres działań jakie oferujecie waszemu potencjalnemu klientowi.
5 rzeczy, które musisz mieć na swojej stronie internetowej:
Propozycja Wartości
Teraz punkt trzeci.
Punktem trzecim jest propozycja wartości. Już trochę o niej powiedzieliśmy wcześniej.
Propozycja wartości to Twoja propozycja w stronę klienta która ma sprawić że klient uzna Twoje rozwiązanie za na tyle wartościowe, żeby wydać za nie pieniądze oraz że jest bardziej wartościowe niż wszystkie konkurencyjne rozwiązania.
Możecie teraz pomyśleć ha, ja nie mam konkurencji. Pierwsze napisałem taką apkę, nikt ze mną nie konkuruje.
Ale mówiąc konkurencyjne rozwiązanie miałem na myśli nie tylko dosłowną konkurencję, ale wszystkie inne rozwiązania które rozwiązują problem klienta który ma rozwiązać Twoja firma.
Dla przykładu jesteś funderem autowchmurze.pl, to jest aplikacja, która ma ułatwić życie handlowcom samochodów. Ona sprawia że taki handlowiec może wczytać informacje o swoim samochodzie który ma na sprzedaż do systemu i ten system opublikuje na podstawie tych informacji oferty równocześnie na Oliksie, na Allegro, na Facebooku na Otomoto, wszędzie gdzie się da.
Cieszysz się że nie ma drugiej takiej aplikacji, ale pamiętaj, że konkurencyjnym rozwiązaniem jest także zatrudnienie młodego na bezpłatny staż do takiego komisji samochodowego i kazanie mu właśnie całymi dniami wystawiać te kolejne oferty samochodów na kolejne marketplace’y.
Bonus: Budżetowa strona – tak czy nie?
Dla przykładu na contenty.pl znajdziecie m.in. informacje, że wybierając nas jako rozwiązanie, będziecie mieli cały marketing w jednych rękach.
Nie będziecie musieli robić miliona spotkań osobno z gościem od metaadców, osobno z gościem od stron internetowych, osobno z gościem od TikToka, osobno z gościem od Googla i starać się jakoś zsynchronizować tą całą zraję freelancerów ku jednemu kierunku żeby stworzyć jakiś jeden sensownie działający lejek marketingowy.
A nawet jeżeli coś jest poza naszymi kompetencjami, to znajdziemy tą jedną brakującą osobę i przejmiemy nad nią zarządzanie, żebyś ty nie musiał tracić nad nią nerwów.
Przykładowo jeżeli jesteście na bardzo początkowym etapie działania waszej firmy, to my wam możemy samodzielnie… Przykładowo jeżeli jesteście na bardzo początkowym etapie działania Waszej firmy to my Wam samodzielnie zorganizujemy szybkie spotkanie strategiczne, na którym w bardzo logiczny, racjonalny sposób naszym autorskim procesem wytypujemy, co powinno się właściwie znaleźć na Waszej stronie internetowej żeby ona miała szansę rzeczywiście działać, a następnie samodzielnie wykonamy Wam tę stronę internetową szybko i budżetowo.
Na
początkowych etapach działania Waszej firmy nie warto się zajmować… przejmować… Na początkowym etapie działania Waszej firmy nie warto się przejmować jakimiś super wybitnymi animacjami, UX-em i tak dalej.
Lepiej na początku jest zrobić stronę internetową, która jest i która działa, a następnie różnymi sposobami sprawdzić czy na pewno znajdują się na niej wszystkie elementy wszystkie informacje których potrzebują Wasi potencjalni klienci a także czy są może jakieś zbędne elementy które tylko przeszkadzają Waszym potencjalnym klientom w drodze do skorzystania z Waszej oferty.
Następnie co tydzień co dwa na podstawie tych informacji wprowadzać jakiś milion poprawek na tą stronę internetową, na przykład zmienić kolejność elementów na stronie, zmienić kolor przycisku z call to action.
I dopiero gdy sytuacja się ustabilizuje i zdobędziemy taką uzasadnianą pewność co powinno się znajdować na tej stronie internetowej, to dopiero wtedy inwestować w jakieś wodotryski, które zrobią efekt wow.
One są kosztowne a wpływ na efekty mają nieporównywalnie mniejszy niż zmiany takich kluczowych rzeczy jak właśnie treści propozycji wartości, treści key message itd. Dlatego nie warto inwestować w takie zbędne wodotryski na samym początku.
My takich stron z efektem wow nie umiemy robić, ale mamy zaufanego gościa który potrafi robić. No i w takiej sytuacji my przejmujemy zarządzania takim gościem My już znamy wasze potrzeby co do strony internetowej tak od podszewki. No i rozmawiamy z tym gościem jak marketingowiec z marketingowcem, unikając zbędnych fuck-upów wynikających z jakichś barier komunikacyjnych.
No ale rzadko nam się zdarza ale no rzadko nam się zdarza brać jakiegoś postwykonawcę, zdecydowaną większość rzeczy robimy tak zupełnie sami.
5 rzeczy, które musisz mieć na swojej stronie internetowej:
Dowód społeczny
Przechodzimy do punktu czwartego, dowód społeczny.
To też jest element propozycji wartości, ale jest tak ważny że stwierdziłem że zasługuję na osobny punkt.
Wasi klienci dążą do minimalizacji ryzyka, o wiele chętniej się skuszą na rozwiązanie, które już się sprawdziło u kogoś innego.
Wasza strona internetowa powinna dawać im poczucie bezpieczeństwa. Powinniście dać im jakieś dowody na to, że rozwiązanie, które oferujecie jest rzeczywiście sprawdzone i rzeczywiście ono działa.
Ja dla przykładu na mojej stronie bardzo mocno wyróżniam case studies i portfolio.
Inne branże mają trudniej i często mogą się ograniczyć tylko do pokazania opinii klientów.
I uwaga, jeżeli weźmiecie prawdziwe opinie klientów i pokażecie je w ten sposób, to wiele osób może pomyśleć, że są nieprawdziwe.
Zwłaszcza jeżeli targetujecie ofertę do osób, które są w miarę zaawansowane w komputerach Do programistów do osób od cyberbezpieczeństwa którzy na każdym kroku wężą jakiś podstęp. Mogą wam po prostu nie uwierzyć, że te opinie są prawdziwe.
A ja podrzucam trzy pomysły jak bardziej wiarygodnie przedstawić te opinie na waszej stronie internetowej.
Tutaj taka fundacja ma widżet na stronie, który zaciąga opinie z Google’a i z Facebook’a wraz z nazwiskami profilówkami oraz jest link do przejścia do ich karty opinii w Google’u Tutaj Altera ma na stronie kilka wideo opinii
A jeżeli nie macie jeszcze żadnej opinii to możecie napisać do jakiejś gazety branżowej, żeby odpłatnie wykonała jakąś szczerą recenzję Waszego projektu opublikowała to w swoim serwisie i Wy możecie to jakoś uwidocznić na Waszej stronie internetowej.
A wy możecie to uwidocznić na waszej stronie internetowej.
5 rzeczy, które musisz mieć na swojej stronie internetowej:
Call to Action
I teraz punkt piąty, ostatni, trzeba jasno powiedzieć Waszemu klientowi, co on ma zrobić, jeżeli jest zainteresowany Waszą ofertą.
Czy ma się mówić na demo, czy ma rozpocząć okres próbny waszej aplikacji, czy ma napisać maila do waszego handlowca, czy jeszcze co innego.
Warto umieścić odpowiedni przycisk na
górze strony, zaraz pod key message, żeby ludzie wchodzący na Waszą stronę którzy już są zdecydowani na skorzystanie z oferty, od razu mieli go pod ręką.
Oraz drugi przycisk wyświetlający się Waszemu potencjalnemu klientowi gdzieś na ekranie, niezależnie od tego na jakim etapie czytania Waszej strony aktualnie jest.
Żeby gdy już ten klient się przekonał, to żeby zawsze go miał właśnie gdzieś tam pod ręką niezależnie gdzie on jest.
U mnie taki przycisk prowadzi do landing page’a, gdzie możecie umówić bezpłatną konsultację gdzie przez 30 minut niezobowiązująco przegadamy temat Waszej strony internetowej lub całościowego marketingu Waszego projektu.
5 rzeczy, które musisz mieć na swojej stronie internetowej:
Podsumowanie
Podsumowując na waszej stronie internetowej obowiązkowo musi znaleźć się key message, konkretna oferta, propozycja wartości, w tym dowód społeczny oraz call to action.
Odcinek nie był sponsorowany przez Altere, mimo że wyglądał jakby był. Niestety to zazwyczaj ja im wysyłam przelewy, a nie oni mi. No i to jest koniec.
Zobacz moje case studies:
![Od Zera do Influencera w 3 miesiące [Case Study]](https://contenty.pl/wp-content/uploads/2025/01/odzera.jpg)
Od Zera do Influencera w 3 miesiące [Case Study]
Przedstawiam inspirującą historię sukcesu: w zaledwie 3 miesiące pomogliśmy naszej klientce zdobyć 30 tysięcy obserwujących oraz osiągnąć 4 miliony organicznych wyświetleń na TikToku. Dzięki naszej współpracy, przy minimalnym nakładzie finansowym – poniżej 2000 zł netto miesięcznie – udało się osiągnąć imponujące rezultaty.
![4 435 zamówień z TikToka [Case Study]](https://contenty.pl/wp-content/uploads/2024/05/Kopia-–-Kopia-–-TikTok-dla-branzy-kosmetycznej-2.jpg)
4 435 zamówień z TikToka [Case Study]
Poprowadziłem kampanię reklamową na TikToku, która wygenerowała dla klienta 4 435 zamówień w średnim koszcie 4,60zł / zamówienie. Produkcja filmów:Mój zespół nagrał 5 filmów reklamowych. Każdy film prezentował ofertę klienta na nieco inny sposób - początkowo nie...
![Kampania, która zwróciła się dwukrotnie mimo że jej nie zrobiliśmy [Case Study]](https://contenty.pl/wp-content/uploads/2024/05/Kopia-–-zwrot200.jpg)
Kampania, która zwróciła się dwukrotnie mimo że jej nie zrobiliśmy [Case Study]
Klient uzyskał dwukrotny zwrot z kampanii na TikToku. Klient ma 100% marży na produkcie. Niemal cały przychód ponad koszty kampanii to był czysty zysk. Kampanii, której w rzeczywistości nie zrobiliśmy… Klient:Klient to BookPack.pl. Jest to sklep internetowy oferujący...
Ułóżmy Twój Marketing
Zarezerwuj bezpłatne spotkanie, na którym wspólnie stworzymy skuteczny plan marketingowy i sprzedażowy dla Twojej firmy. Jeśli Cię przekona – wdrożymy go, aby Twoja firma mogła rosnąć szybciej!

Beniamin Spyra
Konsultant Strategii Sprzedaży i Marketingu