Koszty to suma trzech elementów:
- Produkcja video
- Konfiguracja i iteracja reklam
- Budżet reklamowy
Koszt nagrania TikToków:
Z tym video jest tak, że trzeba ich wyprodukować parę na kilka sposobów, ponieważ nie jesteśmy w stanie z góry przewidzieć który sposób będzie najskuteczniejszy.
Optymalna ilość to 5 filmów na jeden produkt lub grupę produktów.
Koszt konfiguracji i iteracji reklam:

Jaki budżet reklamowy dla reklamy na TikToku?
Ja jestem zwolennikiem podejścia, że dopóki reklama nie działa i wyświetlamy ją tylko po to, żeby testować kolejne przypuszczenia, to nie warto w nią wrzucać więcej budżetu niż absolutne minimum.
Absolutnym minimum w przypadku TikToka jest 80zł / dzień. TikTok wymaga minimum takiej kwoty za jednodniowe wyświetlenie reklamy.
Dlatego minimalny koszt tygodniowej próby reklam to 7 * 80zł = 560 zł.
Dlaczego próba ma trwać akurat tydzień?
Bo społeczństwo żyje w tygodniowych cyklach. Poniedziałek typowego Polaka wygląda zupełnie inaczej niż jego sobota. W każdym dniu tygodnia mamy nieco inne nastawienie do życia i do konsumpcji. Być może okaże się, że Twoja reklama ma o 50% większą konwersję w soboty niż w poniedziałki. A być może na odwrót! Dlatego warto, aby każda próba reklam wyświetlała się pełny tydzień, aby wykluczyć ryzyko, że nie trafimy we właściwy dzień.
Ale w sytuacji, gdy masz naprawde napięty budżet lub zbliża się deadline końca sprzedaży produktu, to przyspieszone testowanie po 80zł dziennie może mieć większy sens.
I w końcu… gdy po tygodniach prób i błędów, hektolitrach rozlanej kawy, krwi i potu skonfigurowaliśmy reklamę, która zamienia każdą wydaną złotówkę budżetu reklamowego w złoty pięćdziesiąt marży dla Ciebie. Wtedy pakujesz tyle budżetu reklamowego ile zamówień wytrzyma Twój dział operacyjny!
Podsumowując:
7 dniowa próba: 560zł x 4,5 tygodnia = 2520zł miesięcznie.
1 dniowa próba: 80zł x 4,5 tygodnia = 360zł miesięcznie.
Suma kosztów:
Ile w sumie kosztuje reklama na TikToku:
- Jednorazowe 2250zł za produkcję 5 filmów
- 675zł miesięcznie za konfiguracje i iteracje reklam
- Minimum 360zł miesięcznie budżetu reklamowego
Łączna suma, to 1785zł miesięcznie za 3 miesięczną kampanię.
Jednak to co piszę wyżej jest tylko orientacyjnym kosztem. W rzeczywistości z każdym klientem pracuję nieco inaczej. Niektórzy chcą, aby na filmach występował ich pracownik. Wtedy odchodzą koszty aktora, a dochodzą koszty dojazdu. Inni życzą sobie nagrań w profesjonalnym studio – to też powoduje, że finalne koszty są większe o parę stówek.
Poniżej przykładowa wycena dla realnego klienta, bez wliczania budżetu reklamowego:

Chcesz przekalkulować opłacalność kampanii?
Zaprogramowałem kalkulator online, który policzy za Ciebie czy kampania się zwróci i w jakim stopniu. Kliknij w przycisk poniżej i policz, czy reklama na TikToku to dobra opcja dla Twojego biznesu!

Beniamin Spyra
Founder Contenty.pl
To też może Cię zainteresować:

5 rzeczy, które MUSISZ mieć na swojej stronie internetowej
5 rzeczy, które MUSISZ mieć na swojej stronie internetowej Wiele kampanii reklamowych kończy się niepowodzeniem ponieważ strona internetowa nie zawiera jednej lub kilku kluczowych informacji. Często się zdarza, że oferta jest dobra, reklama jest dobra, klient jest...

Które metody marketingowe WYBRAĆ, aby nie stracić kasy?
Które metody marketingowe WYBRAĆ, aby nie stracić kasy?Gdy tylko skończysz tworzenie produktu prawdopodobnie chciałbyś zacząć niezwłocznie z nim docierać do klientów. Tylko jakie metody marketingu wybrać, żeby nie przepalić twojego budżetu na marne? W tym filmie...
![Od Zera do Influencera w 3 miesiące [Case Study]](https://contenty.pl/wp-content/uploads/2025/01/odzera.jpg)
Od Zera do Influencera w 3 miesiące [Case Study]
Przedstawiam inspirującą historię sukcesu: w zaledwie 3 miesiące pomogliśmy naszej klientce zdobyć 30 tysięcy obserwujących oraz osiągnąć 4 miliony organicznych wyświetleń na TikToku. Dzięki naszej współpracy, przy minimalnym nakładzie finansowym – poniżej 2000 zł netto miesięcznie – udało się osiągnąć imponujące rezultaty.
Rozkład jazdy? Jazda z postami!
Jeśli prowadzisz swój biznes lub zajmujesz się zawodowo marketingiem koniecznie zaobserwuj mnie w Social Mediach!
- Co poniedziałek nowy wpis na blogu
- Co środę nowy wpis na LinkedInie
- Co czwartek nowy post na Instagramie
- Co piątek nowy post na Facebooku
A wszystko tak konkretnie i merytorycznie jak artykuł, który właśnie przeczytałeś.

Beniamin Spyra
Founder Contenty.pl
Obserwuj, gdzie Ci wygodnie:
Artykuł nie wyczerpał twojej ciekawości?
Dopytaj o szczegół, który Cię zastanawia.
Zobacz inne case studies:
![Od Zera do Influencera w 3 miesiące [Case Study]](https://contenty.pl/wp-content/uploads/2025/01/odzera.jpg)
Od Zera do Influencera w 3 miesiące [Case Study]
Przedstawiam inspirującą historię sukcesu: w zaledwie 3 miesiące pomogliśmy naszej klientce zdobyć 30 tysięcy obserwujących oraz osiągnąć 4 miliony organicznych wyświetleń na TikToku. Dzięki naszej współpracy, przy minimalnym nakładzie finansowym – poniżej 2000 zł netto miesięcznie – udało się osiągnąć imponujące rezultaty.
![4 435 zamówień z TikToka [Case Study]](https://contenty.pl/wp-content/uploads/2024/05/Kopia-–-Kopia-–-TikTok-dla-branzy-kosmetycznej-2.jpg)
4 435 zamówień z TikToka [Case Study]
Poprowadziłem kampanię reklamową na TikToku, która wygenerowała dla klienta 4 435 zamówień w średnim koszcie 4,60zł / zamówienie. Produkcja filmów:Mój zespół nagrał 5 filmów reklamowych. Każdy film prezentował ofertę klienta na nieco inny sposób - początkowo nie...
![Kampania, która zwróciła się dwukrotnie mimo że jej nie zrobiliśmy [Case Study]](https://contenty.pl/wp-content/uploads/2024/05/Kopia-–-zwrot200.jpg)
Kampania, która zwróciła się dwukrotnie mimo że jej nie zrobiliśmy [Case Study]
Klient uzyskał dwukrotny zwrot z kampanii na TikToku. Klient ma 100% marży na produkcie. Niemal cały przychód ponad koszty kampanii to był czysty zysk. Kampanii, której w rzeczywistości nie zrobiliśmy… Klient:Klient to BookPack.pl. Jest to sklep internetowy oferujący...
Najnowsze komentarze