Kampania, która zwróciła się dwukrotnie mimo że jej nie zrobiliśmy [Case Study]
Klient uzyskał dwukrotny zwrot z kampanii na TikToku. Klient ma 100% marży na produkcie. Niemal cały przychód ponad koszty kampanii to był czysty zysk. Kampanii, której w rzeczywistości nie zrobiliśmy…

Klient:

Klient to BookPack.pl. Jest to sklep internetowy oferujący hurtowy zakup książek dla klientów indywidualnych. Jego ofertę można skrócić do 2 zdań:

Kup 50 książek za 100zł. Możesz wybrać gatunek książek, ale nie wiesz jakie tytuły dostaniesz.

Beniamin Spyra | Contenty.pl
Beniamin Spyra

Strategia sprzedaży na TikToku:

Wraz z właścicielem doszliśmy do wniosku, że ta oferta jest na tyle atrakcyjna, że wystarczy poinformować odpowiednią grupę osób o istnieniu tej oferty, a zamówienia same zaczną spływać.

Najprostsze rozwiązania są najlepsze. Postanowiliśmy nagrać kilka filmów reklamowych, a następnie wyświetlić je jako zimną reklamę bez tworzenia długiego, skomplikowanego, przetoeretyzowanego lejka sprzedaży.

Produkcja filmów:

Nagraliśmy 5 filmów reklamowych. Każdy film prezentował ofertę na nieco inny sposób – początkowo nie wiedzieliśmy, który sposób będzie najskuteczniejszy. Wszystkie te filmy zawierały bazę wspólną:

  • Bezpośrednio skierowaną ofertę
  • Podkreślenie najważniejszych przewag konkurencyjnych
  • Instrukcje jak działa serwis
@bookpack.pl Skandalicznie niskie ceny książek na BookPack.pl 📚 #BookPack #BookTok #książki ♬ dźwięk oryginalny - BookPack.pl

Wyniki organiczne:

Opublikowaliśmy te filmy na świeżo założonym przez klienta koncie na TikToku. Filmy w parę dni zrobiły organicznie ponad 400 000 wyświetleń.

Dzięki organicznym wyświetleniom, w sklepie pojawił się przychód na paręnaście tysięcy złotych. Nasza usługa produkcji filmów oraz obsługi reklam kosztowała łącznie parę tysięcy złotych. Zwrot dla klienta był ponad dwukrotny!

Kampania, która zwróciła się dwukrotnie mimo że jej nie zrobiliśmy [Case Study] | Kampania reklamowa na TikToku | Contenty.pl

Płatne reklamy:

W kampaniach reklamowych na TikToku, większość efektów generują oczywiście płatne wyświetlenia, a nie organiczne. Dzieje się tak m.in. dlatego, bo:

  1.  W filmach organicznych nie da się nanieść klikalnego linku do strony internetowej.
  2. Zasięg filmów organicznych jest ograniczony ich atrakcyjnością dla odbiorców.
  3. Płatne wyświetlenia są optymalizowane pod kątem dotarcia do osób dla których jest największa szansa, że złożą zamówienie.

W tym przypadku jednak nie zrobiliśmy żadnych działań płatnych. Klient po pierwszej fali zamówień po wyświetleniach organicznych uznał, że powinien wdrożyć kilka zmian w swoim sklepie. Poprosił, żebyśmy się wstrzymali ze skalowaniem sprzedaży na czas przygotowania sklepu na większe obroty.

W 2023r. 67% klientów Contenty.pl uzyskało dwukrotny lub wyższy zwrot z kampanii reklamowej na TikToku.

Ale… nie każdy produkt nadaje się na kampanie tego typu. Umów się na bezpłatną rozmowę ze mną, abym mógł zweryfikować, czy taka kampania ma prawo się udać w przypadku Twojego produktu.

umów się na spotkanie

Na spotkaniu zadam Ci serie pytań, które zweryfikują czy Twój produkt nadaje się na tego typu kampanie. 2 na 3 klientów, których produkt pozytywnie przeszedł weryfikacje osiągnęło dwukrotny lub wyższy zwrot z kampanii.

Beniamin Spyra | Contenty.pl

Beniamin Spyra
Specjalista TikTok Ads

Znajdź nas w social mediach

Zaobserwuj mnie na Facebooku

Beniamin Spyra Facebook

Czasem dodaję tam merytoryczne posty

Beniamin Spyra Facebook
Beniamin Spyra Facebook

a czasem nie 🙂

Beniamin Spyra Facebook
Beniamin Spyra Facebook

Czasem dodaję tam mądre posty

Beniamin Spyra Facebook
Beniamin Spyra Facebook