Koszty to suma trzech elementów:
- Produkcja video
- Konfiguracja i iteracja reklam
- Budżet reklamowy
Koszt nagrania TikToków:
Z tym video jest tak, że trzeba ich wyprodukować parę na kilka sposobów, ponieważ nie jesteśmy w stanie z góry przewidzieć który sposób będzie najskuteczniejszy.
Optymalna ilość to 5 filmów na jeden produkt lub grupę produktów.
Koszt konfiguracji i iteracji reklam:
Jaki budżet reklamowy dla reklamy na TikToku?
Ja jestem zwolennikiem podejścia, że dopóki reklama nie działa i wyświetlamy ją tylko po to, żeby testować kolejne przypuszczenia, to nie warto w nią wrzucać więcej budżetu niż absolutne minimum.
Absolutnym minimum w przypadku TikToka jest 80zł / dzień. TikTok wymaga minimum takiej kwoty za jednodniowe wyświetlenie reklamy.
Dlatego minimalny koszt tygodniowej próby reklam to 7 * 80zł = 560 zł.
Dlaczego próba ma trwać akurat tydzień?
Bo społeczństwo żyje w tygodniowych cyklach. Poniedziałek typowego Polaka wygląda zupełnie inaczej niż jego sobota. W każdym dniu tygodnia mamy nieco inne nastawienie do życia i do konsumpcji. Być może okaże się, że Twoja reklama ma o 50% większą konwersję w soboty niż w poniedziałki. A być może na odwrót! Dlatego warto, aby każda próba reklam wyświetlała się pełny tydzień, aby wykluczyć ryzyko, że nie trafimy we właściwy dzień.
Ale w sytuacji, gdy masz naprawde napięty budżet lub zbliża się deadline końca sprzedaży produktu, to przyspieszone testowanie po 80zł dziennie może mieć większy sens.
I w końcu… gdy po tygodniach prób i błędów, hektolitrach rozlanej kawy, krwi i potu skonfigurowaliśmy reklamę, która zamienia każdą wydaną złotówkę budżetu reklamowego w złoty pięćdziesiąt marży dla Ciebie. Wtedy pakujesz tyle budżetu reklamowego ile zamówień wytrzyma Twój dział operacyjny!
Podsumowując:
7 dniowa próba: 560zł x 4,5 tygodnia = 2520zł miesięcznie.
1 dniowa próba: 80zł x 4,5 tygodnia = 360zł miesięcznie.
Suma kosztów:
Ile w sumie kosztuje reklama na TikToku:
- Jednorazowe 3000zł za produkcję 5 filmów
- 900zł miesięcznie za konfiguracje i iteracje reklam
- Minimum 360zł miesięcznie budżetu reklamowego
Łączna suma, to 2260zł miesięcznie za 3 miesięczną kampanię.
Jednak to co piszę wyżej jest tylko orientacyjnym kosztem. W rzeczywistości z każdym klientem pracuję nieco inaczej. Niektórzy chcą, aby na filmach występował ich pracownik. Wtedy odchodzą koszty aktora, a dochodzą koszty dojazdu. Inni życzą sobie nagrań w profesjonalnym studio – to też powoduje, że finalne koszty są większe o parę stówek.
Poniżej przykładowa wycena dla realnego klienta, bez wliczania budżetu reklamowego:
Chcesz przekalkulować opłacalność kampanii?
Zaprogramowałem kalkulator online, który policzy za Ciebie czy kampania się zwróci i w jakim stopniu. Kliknij w przycisk poniżej i policz, czy reklama na TikToku to dobra opcja dla Twojego biznesu!
Beniamin Spyra
Founder Contenty.pl
To też może Cię zainteresować:
Marketing dla startupów: Jak zdobyć serca (i portfele) klientów w 2025 roku?
Bycie startuperem w 2025 roku to wyzwanie. W gąszczu konkurencji i zmieniających się trendów marketingowych warto postawić na niezmienne, sprawdzone metody budowania przewagi rynkowej.
Oto 7 kluczowych kroków, które pomogą Ci zbudować skuteczny marketing w Twoim startupie.
4 435 zamówień z TikToka [Case Study]
Poprowadziłem kampanię reklamową na TikToku, która wygenerowała dla klienta 4 435 zamówień w średnim koszcie 4,60zł / zamówienie. Produkcja filmów:Mój zespół nagrał 5 filmów reklamowych. Każdy film prezentował ofertę klienta na nieco inny sposób - początkowo nie...
Kampania, która zwróciła się dwukrotnie mimo że jej nie zrobiliśmy [Case Study]
Klient uzyskał dwukrotny zwrot z kampanii na TikToku. Klient ma 100% marży na produkcie. Niemal cały przychód ponad koszty kampanii to był czysty zysk. Kampanii, której w rzeczywistości nie zrobiliśmy… Klient:Klient to BookPack.pl. Jest to sklep internetowy oferujący...
Rozkład jazdy? Jazda z postami!
Jeśli prowadzisz swój biznes lub zajmujesz się zawodowo marketingiem koniecznie zaobserwuj mnie w Social Mediach!
- Co poniedziałek nowy wpis na blogu
- Co środę nowy wpis na LinkedInie
- Co czwartek nowy post na Instagramie
- Co piątek nowy post na Facebooku
A wszystko tak konkretnie i merytorycznie jak artykuł, który właśnie przeczytałeś.
Beniamin Spyra
Founder Contenty.pl
Obserwuj, gdzie Ci wygodnie:
Artykuł nie wyczerpał twojej ciekawości?
Dopytaj o szczegół, który Cię zastanawia.
Najnowsze komentarze